محل لوگو

نقشه سایت


نقشه سایت چیست
نقشه سایت فایلی است که شامل تمام URL های یک سایت است ، که طبق یک سلسله مراتب تنظیم شده و لیست شده است. در ابتدا ، هدف از نقشه سایت تسهیل پیمایش کاربر بود ، مانند یک نقشه سایت واقعی ، اما مفید بودن آن همچنین به خزیدن و نمایه سازی توسط خزنده های موتور جستجو گسترش می یابد .

به طور خلاصه نقشه سایت XML یک سند ویژه است که تمام صفحات یک وب سایت را لیست می کند تا نمای کلی از تمام محتوای موجود را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهد.

اکیداً توصیه می شود نقشه سایت XML را به ویژه در وب سایت های بزرگتر (500+ صفحه) پیاده سازی کنید.

هنگام اجرای نقشه سایت XML به بهترین روش های زیر پایبند باشید:

نقشه سایت XML را با محتوای وب سایت خود به روز نگه دارید.
از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید: فقط صفحات قابل فهرست شدن باید در آن گنجانده شود.
از فایل robots.txt خود به نقشه سایت XML مراجعه کنید.
اطمینان حاصل کنید که اندازه پرونده (فشرده نشده) از 50 مگابایت بیشتر نیست.

با نقشه سایت ، یک خزنده موتور جستجو می تواند یک خزش کارآمدتر در سایت انجام دهد زیرا دارای یک نمای کلی از محتوای موجود است ، با ذکر منابع موجود و مسیر دستیابی به آنها.

اصولاً ، اگر صفحات سایت به درستی پیوند داده شوند ، خزنده های وب می توانند بیشتر مطالب را پیدا کنند: استفاده از نقشه راهی ایمن برای اجازه دادن به موتورهای جستجو برای درک سریعتر و دقیقتر کل ساختار سایت است.


در واقع نقشه سایت به مدیران وب اجازه می دهد تا صفحات سایتهای موجود برای خزیدن را ارائه دهند و اطلاعاتی را به خزنده ها در خود صفحات و منابع موجود در سایت ارائه دهند و سلسله مراتب و همبستگی بین عناصر مختلف را برقرار میسازد.

قالب های نقشه سایت
اساسا دو فرمت نقشه سایت وجود دارد: اولین فایل نقشه سایت HTML ، به منظور تسهیل کاربران و در نتیجه بهبود تجربه کاربر استفاده می شود . نوع دیگر نقشه سایت XML است که توسط گوگل در سال 2005 اختراع شد (و سپس Google Sitemaps نامیده شد) و بعد از آن توسط سایر موتورهای جستجو نیز رایج شد

نقشه سایت XML چیست
نقشه ای است که به صورت "یک فایل XML حاوی URL های یک سایت همراه با فراداده مرتبط با آنها" تعریف می شود که به موتورهای جستجو اجازه می دهد سایت را با کارآیی بیشتری جستجو و فهرست بندی کنند به لطف این فایل، حتی سایت های پویا نیز می توانند URL های صحیحی را ارائه دهند و از نمایه سازی دقیق تری اطمینان حاصل کنند.

محدودیت های نقشه سایت
دو شرط اساسی وجود دارد که باید رعایت شود: همه قالبهای نقشه سایت نمی توانند از حد 50 مگابایت و 50،000 URL عبور کنند. اگر سایت شما دارای پرونده بزرگتری است یا حاوی چندین URL است ، باید لیست را به چندین نقشه سایت تقسیم کنید یا یک فایل فهرست نقشه سایت (که شامل لیستی از نقشه ها است) را برای ارسال به Google ایجاد کنید.

هدف واقعی استفاده از نقشه سایت چیست؟سایت ها می توانند با استفاده از نقشه سایت از خزیدن بهتر ربات ها درون صفحات خود بهره مند شوند.سایت های بسیار بزرگ باید از نقشه سایت استفاده کنند تا صفحات جدید یا اخیراً به روز شده را به خزنده ها معرفی کنند ، در غیر این صورت ممکن است ربات ها از خزیدن این منابع غافل شوند.


همچنین نقشه سایت برای سایت های جدید با تعداد کمی بک لینک ورودی توصیه می شود : در این حالت ممکن است گوگل و خزنده آن در یافتن سایت با مشکل روبرو شوند زیرا هیچ راهی بین پیوندهای وب وجود ندارد.

نحوه ایجاد نقشه سایت
برای تولید یک نقشه سایت ابتدا باید تصمیم بگیرید که میخواهید کدام صفحه از سایت شما جزو اولویت خزیده شدن باشد و به عبارتی کدام صفحات شما باید بیشتر خزش شوند و بیشتر به آن توجه شود و برای سمحتوای خود سطح تعیین کنید مثلن سطح 1 و سطح 2 و 3 و....

در شبکه منابع زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد به طور خودکار نقشه سایت ایجاد کنید

درست مانند صفحات وب سایت شما ، نقشه سایت XML روی URL خود قرار دارد.می توانید مکان یا نام پرونده دیگری را انتخاب کنید ، به شرطی که آن را در پرونده robots.txt خود از طریق بخشنامه نقشه سایت ارجاع دهید

ضروری است که نقشه سایت ایجاد شده را بلافاصله با افزودن آن به پرونده robots.txt یا ارسال مستقیم آن به کنسول جستجو ، در دسترس Google قرار دهید .

Slickplan و InSpyder و Sitemap Writer Pro سه ابزار موجود برای کمک به ساخت نقشه ی سایت هستند

مزایای نقشه سایت
همانطور ک گفته شد استفاده از نقشه سایت روشی برای تسهیل حرکت خزنده ها و ارائه نقشه ای از محتوای سایت شما به ربات گوگل است. اگرچه تضمین نمی کند که عناصر مشخص شده واقعاً خزیده و نمایه سازی می شوند ، اما توصیه می شود همیشه از نقشه سایت استفاده کنید

  انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 25

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما