محل لوگو

بودجه ی خزش


اگر بودجه خزیدن خود را هدر می دهید ، موتورهای جستجو نمی توانند وب سایت شما را به طور مؤثر جستجو کنند ، که در نتیجه به عملکرد سئو شما آسیب می رساند.

بهینه سازی موتور جستجو بسیار فنی شده است. اگر می خواهید درنتایج جست و جو رتبه ی خوبی داشته باشید ، باید به سئو فنی سایت خود بپردازید


بودجه خزیدن چیست
Google و سایر موتورهای جستجو به هر دامنه بودجه خزیدن روزانه محدودی اختصاص می دهند که تعداد صفحات وب سایت شما را که توسط ربات ها خزیده می شوند تعیین می کند .


به طور معمول ، وب سایت های کوچکتر لازم نیست نگران بودجه خزیدن باشند . موتورهای جستجو می توانند اکثر صفحات وب را به راحتی جستجو کنند. با این حال ، اگر سایت بزرگی با هزاران یا حتی میلیون ها صفحه دارید ، توصیه می کنیم از بودجه خزیدن برای افزایش استراتژیک قابلیت مشاهده آنلاین خود استفاده کنید.

آیا بودجه خزش مهم است؟
شما به طور کلی می خواهید موتورهای جستجو هرچه بیشتر صفحات قابل فهرست گذاری را پیدا و درک کنند و می خواهید این کار را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند. وقتی صفحات جدیدی اضافه می کنید و صفحات موجود را به روز می کنید ، می خواهید موتورهای جستجو هر چه زودتر آنها را فهرست بندی کنند تا زودتر در نتایج نشان داده شود

اگر بودجه خزیدن خود را هدر می دهید ، موتورهای جستجو نمی توانند به طور کارآمد وب سایت شما را جستجو کنند.آنها وقت خود را صرف قسمت هایی از سایت شما می کنند که اهمیتی ندارند و همین امر می تواند منجر به عدم کشف قسمت های مهم وب سایت شما شود.

هدر رفتن بودجه خزیدن به عملکرد سئو شما آسیب می رساند.

به خاطر داشته باشید که معمولاً فقط اگر وب سایت بزرگی داشته باشید ، مثلاً حدود 10000 صفحه یا بیشتر ، باید نگران بودجه خزیدن باشید.


عوامل مؤثر در بودجه خزیدن

رتبه صفحه
بودجه خزیدن مستقیماً با ارزش دامنه و ارزش ویژه پیوند ارتباط دارد. هرچه رتبه ی سایت شما بیشتر باشد گوگل بیشتر صفحات شما را خزش میکند

زمان پاسخ سرور
زمان پاسخ سرور زمانی است که سرور در آن میزبان وب سایت است تا به درخواست بازدید کننده پاسخ دهد.ربات های گوگل هنگام ورود به سایت شما برای خزش به سرور درخواست میفرستند و اگر این عمل به دلیل پایین بودن سرعت سرور زمان زیادی طول بکشد بودجه ی خزش به هدر می رود

ساختار سایت
ساختار مناسب سایت باعث ناوبری آسان برای کاربران و ساده تر کردن پیمایش ربات ها می شود. پیمایش و پیوندهای داخلی تعیین می کند که سایت شما برای خزیدن چقدر خوب است.

برای بهبود این عامل ، سایت خود را برای جستجوگرها ساختار دهید تا از ایجاد میلیون ها URL که گیج کننده ربات ها و هدر رفتن بودجه خزیدن است جلوگیری کنید .

محتوا
صفحات کم ارزش ، محتوای قدیمی ، هرزنامه و محتوای تکراری ، بودجه ارزشمند خزیدن شما را از بین می برد.

اطمینان از وجود محتوای با کیفیت ، اصلی و با ارزش افزوده بالا در هر یک از صفحات باعث می شود تا خزنده ها مهمترین بخشهای سایت را از دست ندهند.

ناگفته نماند که حتی وب سایت هایی که حاوی محتوای هک شده و تهدیدهای احتمالی برای امنیت کاربر هستند ، جریمه می شوند و گوگل نمی خواهد وقت را برای خزیدن و نمایه سازی این صفحات تلف کند. ما همیشه توصیه می کنیم وب سایت ها را به روز کنید و CMS و افزونه های مربوطه را همیشه به روز نگه دارید!

نحوه تعیین بودجه خزیدن سایت شما
برای تعیین بودجه خزیدن سایت خود ، باید از Google Search Console استفاده کرده و به قسمت آمار خزیدن سایت خود دسترسی پیدا کنید

هر زمان که کاربر (یا ربات خزنده) به سایت شما دسترسی پیدا کند ، سرور شما یک گزارش ثبت می کند. این یک رکورد از تمام درخواست هایی است که سرور در یک بازه زمانی مشخص دریافت می کند.

گزارش های سرور حاوی داده های فوق العاده مفیدی است که می توانید برای بهبود طراحی و استراتژی وب سایت خود استفاده کنید.

برای به هدر نرفتن بودجه ی خزش،پیوندهای خراب ، خطاها و تغییر مسیرها را پیدا کنید ، مانند صفحات خطای 404 که ممکن است محتوای تکراری داشته باشند یا صفحاتی که از ساختار سایت شما جدا شده اند ، آنها را اصلاح کنید.
تغییر مسیرهای موقت 302 را با هدایت های ثابت 301 جایگزین کنید . تغییر مسیر 301 باعث می شود Google خیلی سریع صفحه را خزش کند


خطاهای کد وضعیت 400/500 را بلافاصله شناسایی و حل کنید.


با استفاده از برچسب rel = nofollow رباتها را از خزیدن برای محتوای تکراری منصرف کنید
محتوای کم ارزش یا تکراری را حذف کنید

درک بودجه های خزیدن و تجزیه و تحلیل ورود سرور یک گام حیاتی به سمت سئو بهتر است. شما نمی توانید بودجه خزیدن را یک شبه افزایش دهید ، اما می توانید از بودجه خزشی که گوگل به شما می دهد نهایت استفاده را ببرید


گوگل نشان داده است که بین قدرت صفحه و بودجه خزیدن رابطه قوی وجود دارد. هرچه ارزش یک صفحه بیشتر باشد ، بودجه خزیدن نیز بیشتر است. به زبان ساده ، برای افزایش بودجه خزیدن ، باید اقتدار صفحه خود را بهبود ببخشید.


  انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 7

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما