محل لوگو

افزایش سرعت سایت


چگونه سرعت وب سایت ها را بهبود ببخشیم

برخی از راه حل های توصیه شده اقدامات احتیاطی مفیدی برای افرادی است که درج مطالب در وب سایت (متن و تصاویر) را انجام می دهند در حالی که برخی دیگر به دانش فنی بیشتری نیاز دارند.

با ظهور اتصالات پرسرعت ، مانند فیبر نوری برای تلفن های ثابت یا 4G برای شبکه های تلفن همراه ، صحبت در مورد چگونگی بهبود سرعت بارگذاری وب سایت ممکن است یک مسئله ثانویه باشد. اما اینکه بتوان سریع مقدار زیادی داده (مثلاً با وضوح بالا ، فیلم یا عکس) بارگیری کرد ، یک چیز است و دیگر اینکه مرورگر را از لحظه فراخوانی سریع صفحه وب نمایش دهد چیز دیگر

سرعت بارگذاری صفحه همچنان یکی از ویژگیهای بارز وب سایتهاست و برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) بسیار اساسی است.

در این مقاله از لحاظ سئوی فنی به شرح راهکارهایی میپردازیم که موچب افزایش سرعت سایت و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و کاربران می شود

 

چرا یک وب سایت باید سریع باشد؟
بارگذاری سریع صفحات امکان استفاده بهتر از وب سایت را فراهم می کند ، در حالی که انتظار طولانی برای تجسم مطالب ، کاربران را از آن دور می کند .
موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، نیاز به سرعت وب سایت ها دارند در غیر اینصورت آنها را جریمه می کنند ، بنابراین باعث می شوند تا رتبه خود را در نتایج جست و جو از دست بدهند
یک صفحه وب سریع به کاربری که در وب سایت به مرور صفحات مشعول است اجازه می دهد تا در مصرف پهنای باند اینترنت صرفه جویی کند ، به ویژه هنگامی که با نرخ اینترنت تلفن همراه گشت و گذار می کند
بهینه سازی وب سایت به اندازه طراحی و محتوا مهم است.


برای درک اینکه چه عواملی بر سرعت سایت تأثیر می گذارد ، باید عناصر تشکیل دهنده یک صفحه وب را بدانید.

کد HTML که ساختار صفحه را تعریف می کند ،
CSS که طراحی را تعریف می کند ،
محتوای متنی ،
تصاویر و فیلم ها ،
javascript که به شما امکان می دهد ویژگی های پویا را اضافه کنید (به عنوان مثال اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی).
چه چیزی باعث کند شدن وب سایت می شود؟
CSS ، جاوا اسکریپت و تصاویر یا فیلم ها.
آنها پرونده های خارجی هستند که وقتی صفحه توسط مرورگر بارگیری می شود ، در صفحه قرار می گیرند. اغلب برخی از آنها در همان سرور وب سایت قرار ندارند.

تصاویر و فیلم ها
اینها عناصری هستند که بیشترین اندازه صفحه را تحت تأثیر قرار می دهند (در کیلوبایت)

اجزای جاوا اسکریپت
عناصر موجود برای افزودن عملکردهایی به سایت هستند اما می توانند بارگذاری صفحه را کند کرده و نمایش مطالب را به تأخیر بیندازند.

سرور
گر منابع سرور محدود باشند ، می توانند بر زمان پاسخ و در نتیجه سرعت بارگذاری صفحه تأثیر منفی بگذارند.

چگونه سرعت یک وب سایت را بررسی کنیم؟
ابزارهای مختلفی وجود دارد که به ما امکان تجزیه و تحلیل صفحات وب ما را می دهد و نشانگر مداخلات ما در سایت جهت بهینه سازی محتوای آن و در نتیجه کاهش زمان بارگذاری است. این سرویس ها خدمات آنلاین ، رایگان یا پولی هستند ، استفاده از آنها بسیار ساده است ، زیرا وارد کردن URL صفحه برای بهینه سازی و انتظار برای تکمیل تجزیه و تحلیل سیستم کافی است.

سه ابزار معروف برای این کار وجود دارد:

Google PageSpeed ​​Insight
تست سرعت وب سایت Pingdom
GTmetrix
اما مرجع اصلی به دلایل واضح PageSpeed ​​Insight گوگل است : اگر در این آزمون نمره بالایی کسب می کنید ، مطمئن می شویم که Google به دلیل سرعت بارگیری صفحه ما را جریمه نمی کند. بدیهی است که قرار گرفتن در موقعیت های برتر نتایج به عوامل مختلفی بستگی دارد و سرعت سایت فقط یکی از آنهاست.

سرعت صفحه وب را بهبود ببخشید
پس از وارد کردن URL صفحه ای که می خواهیم آزمایش کنیم ، Google PageSpeed ​​Insight خلاصه ای از پیشنهادات را به ما ارائه می دهد و از 0 تا 100 نمره ای به صفحه اختصاص می دهد. نمره بالاتر از 80 در حال حاضر نمره خوبی است ،


بهینه سازی تصاویر به منظور افزایش سرعت سایت
همانطور که در بالا ذکر شد ، تصاویر به طور کلی عناصری هستند که به افزایش قابل توجه وزن صفحه وب کمک می کنند. در وب سایت های امروزی استفاده زیادی از تصاویر اغلب بزرگ وجود دارد ، بنابراین بهینه سازی آنها مهم است.

عکس ها یا تصاویر خیلی بزرگ را در سایت قرار ندهید

همه برنامه های ویرایش عکس به شما اجازه می دهند تا درصد فشرده سازی را انتخاب کنید. بدون کاهش کیفیت عکس ، می توانید وزن تصویر را 30-40٪ کاهش دهید .


پس از بارگیری محتوای اصلی ، مرورگر شروع به نمایش صفحه می کند ، اما اگر اولویت با فایل های javascript و css باشد ، منتظر بارگیری این پرونده ها می شود و نمایش آنها را به تأخیر می اندازد. Google توصیه می کند بارگذاری پرونده های خارجی را با اولویت دادن به محتوا به تعویق اندازد

برای انجام این بهینه سازی ، می توان تماس های پرونده های CSS و Javascript را به پایین صفحه منتقل کرد


از حافظه پنهان مرورگر استفاده کنید
مرورگر پس از بارگیری تمام اطلاعات صفحه ، تمام پرونده ها (css ، javascript ، تصاویر و غیره) را در حافظه نهان خود ذخیره می کند. اگر در مدت زمان کوتاهی مجدداً همان صفحه را نمایش دهیم یا صفحاتی را با فایلهای مشترک (مانند تصاویر ، پرونده های CSS یا Javascript) نمایش دهیم ، مرورگر با بازیابی مطالب موجود در حافظه پنهان ، از بارگیری مجدد همه مطالب جلوگیری می کند ، بارگیری وقتی حافظه پنهان پاک شد ، دفعه بعد که وارد سیستم می شوید ، همه پرونده ها بارگیری می شوند.

از طریق قوانینی که می توانیم وارد کنیم .htaccess فایل موجود در ریشه سایت (در مورد میزبانی لینوکس) ، می توان زمان های نگهداری فایل ها را در حافظه پنهان مرورگر مدیریت کرد. با اختصاص محدودیت های طولانی مدت ، بارگذاری سایت را برای همه کاربرانی که به طور مکرر از آن بازدید می کنند سریع تر خواهیم کرد.

برای انجام این کار ، شما باید بدانید که چگونه از نرم افزار FTP برای دسترسی به میزبانی وب استفاده کنید. پرونده .htaccess یک فایل متنی است اما اشتباهات انجام شده در هنگام اصلاح می تواند منجر به سو عملکرد وب سایت شود ، بنابراین مهم است که همیشه قبل از هرگونه مداخله از سایت پشتیبان تهیه کنید.

اینها قوانینی است که برای این منظور می توانید در پایین پرونده .htaccess قرار دهید:


# Enable expirations
ExpiresActive On
# Default directive
ExpiresDefault “access plus 1 month”

# Set up caching on media files

ExpiresDefault A29030400
Header append Cache-Control “public”

# Set up caching on media files

ExpiresDefault A604800
Header append Cache-Control “public”

# Set caching on commonly updated files

ExpiresDefault A604800
Header append Cache-Control “proxy-revalidate”

# Force no caching for dynamic files

ExpiresActive Off
Header set Cache-Control “private, no-cache, no-store, proxy-revalidate, no-transform”
Header set Pragma “no-cache”

 

5. HTML را به حد اقل برسانید
این عملیات توسط سازنده وب سایت انجام می شود و شامل به حداقل رساندن کد HTML با حذف تمام محتوای غیر ضروری ، مانند فضاهای سفید مورد استفاده برای ترازبندی کد و نظرات HTML است.

ابزاری وجود دارد که به شما امکان می دهد کد را به حداقل برسانید و همچنین برای کاهش فایل های CSS یا Javascript نیز مناسب هستند ، با متوسط ​​30-40 درصد صرفه جویی در وزن هر فایل:

https://htmlcompressor.com/compressor/


همچنین CSS های مختلف را می توان در یک فایل واحد ادغام کرد ، به منظور کاهش تماس با فایل های خارجی که مرورگر هنگام بارگذاری صفحه باید انجام دهد.

Javascript را به حداقل برسانید
برای پرونده های جاوا اسکریپت می توانیم همان عملی را که برای CSS نشان داده شده است انجام دهیم: به حداقل رساندن و ادغام پرونده ها.

فشرده سازی را فعال کنید
فعال کردن فشرده سازی ، سرور را مجبور می کند قبل از ارسال فایل ها به مرورگر ، همه پرونده ها - مانند zip - را فشرده کند ، که پس از دریافت بسته ها را باز می کند. با این کار می توانید KB ارسال شده و زمان لازم برای بارگذاری صفحه وب را کاهش دهید. همچنین در این حالت می توانید قوانینی را به پرونده .htaccess که در زیر لیست شده اضافه کنید:


# Compress HTML, CSS, JavaScript, Text, XML and fonts
AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/vnd.ms-fontobject
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-opentype
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-otf
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-truetype
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-ttf
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE font/opentype
AddOutputFilterByType DEFLATE font/otf
AddOutputFilterByType DEFLATE font/ttf
AddOutputFilterByType DEFLATE image/svg+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE image/x-icon
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
AddOutputFilterByType DEFLATE text/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml

 


برخی از پرونده های خارجی مانند فایل های Javascript را روی سرورهای با کارایی بالا (CDN) قرار دهید تا زمان بارگیری کاهش یابد.

از هاست های ارزان قیمت استفاده نکیند

این ها تنها بخشی از راهکارهای مربوط به سئوی فنی بود ک برای افزایش سرعت صفحه میتوان از آن استفاده کرد و به نتیجه ی مطلوب رسید

  انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 13

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما