محل لوگو
  • عنوان اسلاید
  • عنوان اسلاید
  • عنوان اسلاید

بک لینک


بک لینک چیست؟
بک لینک ها برای کاربران وموتورهای جستجو نقش مهمی دارند.بک لینک پیوندی است که کاربر به وسیله کلیک بر روی آن به یک وبسایت دیگر میرود

مزایای بک لینک خوب:

کاربران می توانند مطالب مرتبط را کاوش کنند
موتورهای جستجو می توانند محتوای جدیدی را در وب کشف کنند
موتورهای جستجو می توانند نتایج جستجو را افزایش دهند
مشاغل می توانند سئوی سایت خود را بهبود ببخشند

 

بک لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را برای نتایج جستجو پیدا و فهرست کنند
بک لینک به کاربران کمک می کند تا وب را کشف کرده و محتوای مربوط به علایق خود را کشف کنند
بک لینک به موتورهای جستجو کمک می کند تا کیفیت و معتبر بودن سایت ها و محتوا را مورد ارزیابی قرار دهند

فرض کنیم شما یک وب سایت کاملاً جدید دارید.

هیچ کس به آن پیوند نمی دهد ، و شما نیز آن را به گوگل ارسال نمی کنید. چگونه انتظار دارید که گوگل از وجود وبسایت شما مطلع شود؟

اگر کسی به سایت شما پیوند دهد ، یک ربات موتور جستجو می تواند از طریق آن لینک بخزد و سایت شما را کشف کند و محتوای تازه ایجاد شده شما را برای نشان دادن در فهرست نتایج فهرست بندی کند.

ارتباط بک لینک و سئو چگونه است؟

در زمینه بهینه سازی موتور جستجو ، بک لینک عامل مهمی در تعیین میزان رتبه بندی صفحات شما است. در واقع ، در سال 2016 ، یکی از اعضای تیم گوگل تأیید کرد که بک لینک ها به عنوان یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل عمل می کنند .

به طور کلی ، هرچه بک لینک های مرتبط و با کیفیت بیشتری به وب سایت خود داشته باشید ، در کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بهتری خواهید داشت. بنابراین ، داشتن این نوع بک لینک ها مطلوب است ، زیرا رتبه بندی بالا می تواند میزان بازدید ، خرید ، نرخ تبدیل و غیره را افزایش دهد.

در اینجا چند روش آسان وجود دارد که می توانید به وسیله ی آن به سایت خود پیوند ایجاد کنید

خرید بک لینک

هنگام خرید پیوند باید دقت داشته باشید که بک لینک خود را از سایت های با کیفیت و دارای رتبه ی بالا و مرتبط با موضوع سایت خود پیوند بخرید وگرنه خرید پیوند از سایت های دارای رتبه ی پایین و غیر مرتبط با موضوع سایت شما،به افت رتبه ی شما و جریمه شدن توسط گوگل منجر خواهد شد

محتوای با کیفیت ایجاد کنید
محتوای شما باید معنادار و ارزشمند باشد تا بازدیدها ، برداشت ها ، تعامل و از همه مهمتر تبدیل ها را به همراه داشته باشد

پست های مهمان

با پست نویسی مهمان در وبلاگ های مختلف میتوانید به سایت خود بک لینک بدهید


Anchor text چیست؟

متن قابل کلیک است که حاوی پیوند است و معمولن به طور برجسته و به رنگ متفاوتی خواهد بود


کلماتی که به عنوان لنگر متن استفاده می شوند مهم هستند. در بعضی موارد ، متن لنگر به خوانندگان و موتورهای جستجو می گوید که وقتی روی پیوند کلیک می کنند به چه مطلبی خواهند رسید.

متن لنگر به افراد و موتورهای جستجو زمینه می دهد. این یک روش معمول سئو است که از کلمات کلیدی در متن لنگر یک بک لینک استفاده می شود.

انواع متن لنگر

متن لنگر کلمه کلیدی:مطابقت دقیق متن لنگر با موضوع صفحه ای که کاربر قرار است به آن هدایت شود.


متن لنگر مارک:متن لنگری که شامل نام تجاری شما است


متن لنگر عمومی:متن لنگری که هیچ اشاره ای به نام تجاری یا کلمات کلیدی شما ندارد.به عنوان مثال برای مراجعه به وب سایت دیگر اینجا را کلیک کنید.


متن لنگر برهنه متن لنگری است که تنها حاوی url سایت شما است

بک لینک های مرتبط ، معتبر و قابل اعتماد بهترین نوع بک لینک ها هستند

برای سئوی خارج از صفحه ، مهم است که از وب سایت هایی که به کلمات کلیدی وبسایت شما مرتبط هستند پیوندهایی بدست آورید.

 

انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰

نقشه سایت


نقشه سایت چیست
نقشه سایت فایلی است که شامل تمام URL های یک سایت است ، که طبق یک سلسله مراتب تنظیم شده و لیست شده است. در ابتدا ، هدف از نقشه سایت تسهیل پیمایش کاربر بود ، مانند یک نقشه سایت واقعی ، اما مفید بودن آن همچنین به خزیدن و نمایه سازی توسط خزنده های موتور جستجو گسترش می یابد .

به طور خلاصه نقشه سایت XML یک سند ویژه است که تمام صفحات یک وب سایت را لیست می کند تا نمای کلی از تمام محتوای موجود را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهد.

اکیداً توصیه می شود نقشه سایت XML را به ویژه در وب سایت های بزرگتر (500+ صفحه) پیاده سازی کنید.

هنگام اجرای نقشه سایت XML به بهترین روش های زیر پایبند باشید:

نقشه سایت XML را با محتوای وب سایت خود به روز نگه دارید.
از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید: فقط صفحات قابل فهرست شدن باید در آن گنجانده شود.
از فایل robots.txt خود به نقشه سایت XML مراجعه کنید.
اطمینان حاصل کنید که اندازه پرونده (فشرده نشده) از 50 مگابایت بیشتر نیست.

با نقشه سایت ، یک خزنده موتور جستجو می تواند یک خزش کارآمدتر در سایت انجام دهد زیرا دارای یک نمای کلی از محتوای موجود است ، با ذکر منابع موجود و مسیر دستیابی به آنها.

اصولاً ، اگر صفحات سایت به درستی پیوند داده شوند ، خزنده های وب می توانند بیشتر مطالب را پیدا کنند: استفاده از نقشه راهی ایمن برای اجازه دادن به موتورهای جستجو برای درک سریعتر و دقیقتر کل ساختار سایت است.


در واقع نقشه سایت به مدیران وب اجازه می دهد تا صفحات سایتهای موجود برای خزیدن را ارائه دهند و اطلاعاتی را به خزنده ها در خود صفحات و منابع موجود در سایت ارائه دهند و سلسله مراتب و همبستگی بین عناصر مختلف را برقرار میسازد.

قالب های نقشه سایت
اساسا دو فرمت نقشه سایت وجود دارد: اولین فایل نقشه سایت HTML ، به منظور تسهیل کاربران و در نتیجه بهبود تجربه کاربر استفاده می شود . نوع دیگر نقشه سایت XML است که توسط گوگل در سال 2005 اختراع شد (و سپس Google Sitemaps نامیده شد) و بعد از آن توسط سایر موتورهای جستجو نیز رایج شد

نقشه سایت XML چیست
نقشه ای است که به صورت "یک فایل XML حاوی URL های یک سایت همراه با فراداده مرتبط با آنها" تعریف می شود که به موتورهای جستجو اجازه می دهد سایت را با کارآیی بیشتری جستجو و فهرست بندی کنند به لطف این فایل، حتی سایت های پویا نیز می توانند URL های صحیحی را ارائه دهند و از نمایه سازی دقیق تری اطمینان حاصل کنند.

محدودیت های نقشه سایت
دو شرط اساسی وجود دارد که باید رعایت شود: همه قالبهای نقشه سایت نمی توانند از حد 50 مگابایت و 50،000 URL عبور کنند. اگر سایت شما دارای پرونده بزرگتری است یا حاوی چندین URL است ، باید لیست را به چندین نقشه سایت تقسیم کنید یا یک فایل فهرست نقشه سایت (که شامل لیستی از نقشه ها است) را برای ارسال به Google ایجاد کنید.

هدف واقعی استفاده از نقشه سایت چیست؟سایت ها می توانند با استفاده از نقشه سایت از خزیدن بهتر ربات ها درون صفحات خود بهره مند شوند.سایت های بسیار بزرگ باید از نقشه سایت استفاده کنند تا صفحات جدید یا اخیراً به روز شده را به خزنده ها معرفی کنند ، در غیر این صورت ممکن است ربات ها از خزیدن این منابع غافل شوند.


همچنین نقشه سایت برای سایت های جدید با تعداد کمی بک لینک ورودی توصیه می شود : در این حالت ممکن است گوگل و خزنده آن در یافتن سایت با مشکل روبرو شوند زیرا هیچ راهی بین پیوندهای وب وجود ندارد.

نحوه ایجاد نقشه سایت
برای تولید یک نقشه سایت ابتدا باید تصمیم بگیرید که میخواهید کدام صفحه از سایت شما جزو اولویت خزیده شدن باشد و به عبارتی کدام صفحات شما باید بیشتر خزش شوند و بیشتر به آن توجه شود و برای سمحتوای خود سطح تعیین کنید مثلن سطح 1 و سطح 2 و 3 و....

در شبکه منابع زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد به طور خودکار نقشه سایت ایجاد کنید

درست مانند صفحات وب سایت شما ، نقشه سایت XML روی URL خود قرار دارد.می توانید مکان یا نام پرونده دیگری را انتخاب کنید ، به شرطی که آن را در پرونده robots.txt خود از طریق بخشنامه نقشه سایت ارجاع دهید

ضروری است که نقشه سایت ایجاد شده را بلافاصله با افزودن آن به پرونده robots.txt یا ارسال مستقیم آن به کنسول جستجو ، در دسترس Google قرار دهید .

Slickplan و InSpyder و Sitemap Writer Pro سه ابزار موجود برای کمک به ساخت نقشه ی سایت هستند

مزایای نقشه سایت
همانطور ک گفته شد استفاده از نقشه سایت روشی برای تسهیل حرکت خزنده ها و ارائه نقشه ای از محتوای سایت شما به ربات گوگل است. اگرچه تضمین نمی کند که عناصر مشخص شده واقعاً خزیده و نمایه سازی می شوند ، اما توصیه می شود همیشه از نقشه سایت استفاده کنید

انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰

سئو و Javascript


به نظر می رسد در فضای آنلاین امروز ، نوع وب سایت هایی که توسعه دهندگان وب می توانند ایجاد کنند پایان ندارد. یکبار ، توسعه دهندگان در ساخت سایت ها فقط به استفاده از زبان علامت گذاری متن و شیوه نامه های آبشاری HTML و CSS محدود شدند. با این حال ، این دو عنصر فقط بنیان یا استخوان یک وب سایت محسوب می شوند. بیشتر کار برنامه نویسی یک سایت به ادغام Javascript بستگی دارد. توسعه دهندگان مسلط به Javascript می توانند محتوای شگفت انگیز آنلاین ایجاد کنند:گرافیک تعاملی ، فیلم های جاسازی شده و عناصر واکنشی و....


جاوا اسکریپت و سئو

هر مشکلی که پروتکل های Google در رتبه بندی یک وب سایت مبتنی بر Javascript دارند معمولاً به چهار دسته تقسیم می شوند:

تفسیر
خطاهای JavaScript
خزش
مسائل فنی
به طور خلاصه ، خطاها می توانند ناشی از مغایرت آنچه گوگل هنگام رتبه بندی یک سایت مشاهده می کند ، باشد. در مرحله بعد ، آنچه برنامه نویس قصد داشته کد Javascript خود را انجام دهد ، همان چیزی نیست که در واقع گوگل هنگام اجرای آن انجام می دهد.


تفسیر
صفحه ای که ربات گوگل هنگام بارگیری آن صفحه می بیند آن چیزی نیست که ما کاربران می بینیم. کاربران محصول نهایی را مشاهده می کنند ، اما ربات گوگل ابتدا کدهای آن صفحه را می بیند.

این فرایند کاملاً ساده است. رایانه ای که رندر می کند کد منبع را دریافت کرده ، آن را تفسیر کرده و اجرا می کند. این شامل ترکیبی از HTML ، CSS و Javascript است. HTML بنیاد را تشکیل می دهد ، و به کامپیوتر اجازه می دهد فایل را یک وب سایت بداند. در مرحله بعدی ، Javascript اجرا می شود و محتوای خاصی را که سازنده در نظر گرفته است ، ایجاد می کند. در آخر ، کد CSS اجرا می شود ، و جزعیات طراحی مورد نیاز را در صفحه قرار می دهد.


خطاهای جاوا اسکریپت
اگرچه HTML و Javascript به خوبی با هم کار می کنند ، اما در نحوه برخورد با خطاهای کدگذاری تفاوت های اساسی دارند. HTML وقتی با خطایی روبرو می شود ، نسبتاً مهربانانه است و حتی در صورت بروز خطا ، کاربران اغلب می توانند بفهمند که از پیام خطا چه اشتباهی رخ داده است.

از طرف دیگر ، جاوا اسکریپت هنگام رسیدگی به خطاها کاملاً بی رحم است. به دلیل پایه های آن در منطق و فرمول ها ، نمی تواند هیچ انحرافی را از آنچه کاربر در نظر گرفته تحمل کند. اگر کاربر از فرمول ها دقیق پیروی نکند ، کد نتیجه مطلوبی را اجرا نمی کند. به همین ترتیب ، اگر توسعه دهنده کوچکترین خطایی را در کد ایجاد کند نمایه سازی سایت توسط ربات های گوگل را غیر ممکن می کند.


خزیدن و نمایه سازی
برای درک مسائلی که می توانند در حین خزیدن سایت و نمایه سازی به وجود آیند ، باید به روند خزیدن پرداخت. برای وب سایت هایی که از جاوا اسکریپت استفاده نمی کنند ، روند کار نسبتاً ساده است و صفحات تقریباً بدون هیچ مشکلی نمایه سازی و فهرست بندی می شوند.پس از بارگیری HTML سایت توسط ربات های گوگل، هر پیوند خارجی را از آن کد استخراج کرده و همه را به یکباره بازدید می کند.کد CSS را بارگیری می کند و سپس کل سایت بارگیری شده را به برنامه نمایه سازی می فرستد.

وقتی جاوا اسکریپت استفاده میشود روند کار متفاوت می شود. پس از بارگیری فایلهای اولیه HTML ، CSS و JS،ربات گوگل باید منتظر بماند تا کد Javascript کامپایل و اجرا شود. بسته به پرونده JS ، ممکن است سرویس رندر برای اجرای کد نیاز به تماس با فایل های اضافی داشته باشد.

پس از اجرای کد ، نمایه ساز می تواند کار خود را انجام دهد ، اما حتی در آن صورت ، ربات گوگل هنوز کارهایی برای انجام دارد. در حالی که نمایه ساز کار می کند ، ربات گوگل پیوندهای خارجی را از وب سایت ارائه شده جمع می کند و آنها را به نشانه خزنده خود اضافه می کند. همانطور که مشخص است، Javascript پیچیدگی و زمان انتظار زیادی را برای جستجوی سایت اضافه می کند که در هر مرحله ممکن است منجر به خطا شود.

اگر محتوا به درستی ارائه نشود ، گوگل فقط یک فایل HTML خالی برای رتبه بندی دارد. بعلاوه ، حتی اگر کد Javascript بدون خطا اجرا شود ، کل مراحل ایندکس و فهرست بندی بسیار طولانی تر از وب سایت های غیر Javascript است. این دو مشکل برای سئوی سایت ایجاد می کند. ابتدا باید مفهوم بودجه خزش را در نظر گرفت.

اساساً ، گوگل زمان مشخصی را برای فهرست بندی هر وب سایتی که با آن مواجه است اختصاص می دهد. اگر مدت زیادی طول بکشد تا گوگل سایتی را فهرست کند،مانند انتظار برای اجرای یک پرونده بزرگ Javascript بعد از پایان یافتن مهلت و خرج شدن بودجه ی خزش،این سایت را رها کرده و به سایت بعدی خواهد رفت.


مشاهده از طریق چشم گوگل
تنها راه دانستن اینکه چه مشکلی در Javascript یک سایت وجود خواهد داشت ، دیدن آنچه Google می بیند است. به عبارت دیگر ، توسعه دهندگان می توانند با مشاهده یک سایت به همان روشی که ربات گوگل مشاهده می کند ، اطمینان حاصل کنند که سایت آنها همان چیزی است که می خواهند گوگل ببیند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از ابزار Google Console Fetch and Render است.به این ترتیب ، کاربران همان فناوری را دارند که ربات گوگل برای مشاهده یک سایت استفاده می کند. گزارش خطاها دقیقاً یکسان خواهد بود.


علاوه بر نکات بالا ، تعدادی روش کلی وجود دارد که توسعه دهندگان وب می توانند از آنها استفاده کنند. با استفاده از این دستورالعمل ها ، توسعه دهندگان وب شانس بیشتری برای جلوگیری از خطاهایی دارند که می توانند بر رتبه بندی سایت آنها تأثیر منفی بگذارند.

برای کسانی که از ابزار Fetch and Render گوگل استفاده می کنند ، به خاطر داشته باشید که این تنها می تواند مشکلات فنی را تشخیص دهد . به عبارت دیگر ، این ابزار فقط تعیین می کند که آیا گوگل از نظر فنی توانایی ارائه یک سایت در نتایج جست و جو را دارد یا خیر.همانطور که قبلاً ذکر شد ، اجرای کامل سئو فنی لازم و ضروریست.

یک روش مفید برای تشخیص هر نوع مشکل سئو در سایت ، استفاده از Google Search Console است . از این کنسول می توان به عنوان نوعی دماسنج استفاده کرد که می تواند مشکلات کلی را در سئو سایت شناسایی کند. کنسول همچنین دسترسی سریع به Fetch و Render را فراهم می کند ، که می تواند مشکلات رندر مستقیم را مشاهده کند. همانطور که گفته شد ، هر ابزار Google کاملاً موثر نیست. به عنوان مثال ، در حالی که بررسی Google Cache به تشخیص مشکلات ارائه در HTML کمک می کند ، این برای Javascript کاربرد ندارد.

اگر کاربران قصد استفاده از برچسب های متعارف در وب سایت خود را داشته باشند ، یک مشکل بالقوه ممکن است بوجود آید. گرچه این نوع برچسب ها به تنهایی مشکلی ندارند ، اما اگر توسط Javascript تزریق شوند ، می توانند مشکلاتی ایجاد کنند .منظور این نیست که استفاده از Javascript برای تزریق برچسب ها منبع تضمینی خطا است ، اما توصیه خواهیم کرد که قرار دادن برچسب ها در HTML یک روش بهتر است. به این ترتیب ، کاربران به طور کلی از منبع خطا جلوگیری می کنند.


نتیجه
در پایان ، ما می خواهیم مجدداً تأكید كنیم كه این مقاله نباید به عنوان منبع قطعی برای آدرس دهی به سئوی مبتنی بر JS در نظر گرفته شود. نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که سئوی مبتنی بر Javascript از اصول و قواعد مشابه سئوی معمولی پیروی می کند. وقتی مشکلی بوجود می آید ، آسان است که فرض کنیم مشکل در Javascript است.

به طور خلاصه ، اگر کاربری در سئو معمولی تبحر دارد ، پس هیچ مشکل غیرقابل حلی با سئوی مبتنی بر Javascript ندارد.

 

 

 

انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰

بودجه ی خزش


اگر بودجه خزیدن خود را هدر می دهید ، موتورهای جستجو نمی توانند وب سایت شما را به طور مؤثر جستجو کنند ، که در نتیجه به عملکرد سئو شما آسیب می رساند.

بهینه سازی موتور جستجو بسیار فنی شده است. اگر می خواهید درنتایج جست و جو رتبه ی خوبی داشته باشید ، باید به سئو فنی سایت خود بپردازید


بودجه خزیدن چیست
Google و سایر موتورهای جستجو به هر دامنه بودجه خزیدن روزانه محدودی اختصاص می دهند که تعداد صفحات وب سایت شما را که توسط ربات ها خزیده می شوند تعیین می کند .


به طور معمول ، وب سایت های کوچکتر لازم نیست نگران بودجه خزیدن باشند . موتورهای جستجو می توانند اکثر صفحات وب را به راحتی جستجو کنند. با این حال ، اگر سایت بزرگی با هزاران یا حتی میلیون ها صفحه دارید ، توصیه می کنیم از بودجه خزیدن برای افزایش استراتژیک قابلیت مشاهده آنلاین خود استفاده کنید.

آیا بودجه خزش مهم است؟
شما به طور کلی می خواهید موتورهای جستجو هرچه بیشتر صفحات قابل فهرست گذاری را پیدا و درک کنند و می خواهید این کار را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند. وقتی صفحات جدیدی اضافه می کنید و صفحات موجود را به روز می کنید ، می خواهید موتورهای جستجو هر چه زودتر آنها را فهرست بندی کنند تا زودتر در نتایج نشان داده شود

اگر بودجه خزیدن خود را هدر می دهید ، موتورهای جستجو نمی توانند به طور کارآمد وب سایت شما را جستجو کنند.آنها وقت خود را صرف قسمت هایی از سایت شما می کنند که اهمیتی ندارند و همین امر می تواند منجر به عدم کشف قسمت های مهم وب سایت شما شود.

هدر رفتن بودجه خزیدن به عملکرد سئو شما آسیب می رساند.

به خاطر داشته باشید که معمولاً فقط اگر وب سایت بزرگی داشته باشید ، مثلاً حدود 10000 صفحه یا بیشتر ، باید نگران بودجه خزیدن باشید.


عوامل مؤثر در بودجه خزیدن

رتبه صفحه
بودجه خزیدن مستقیماً با ارزش دامنه و ارزش ویژه پیوند ارتباط دارد. هرچه رتبه ی سایت شما بیشتر باشد گوگل بیشتر صفحات شما را خزش میکند

زمان پاسخ سرور
زمان پاسخ سرور زمانی است که سرور در آن میزبان وب سایت است تا به درخواست بازدید کننده پاسخ دهد.ربات های گوگل هنگام ورود به سایت شما برای خزش به سرور درخواست میفرستند و اگر این عمل به دلیل پایین بودن سرعت سرور زمان زیادی طول بکشد بودجه ی خزش به هدر می رود

ساختار سایت
ساختار مناسب سایت باعث ناوبری آسان برای کاربران و ساده تر کردن پیمایش ربات ها می شود. پیمایش و پیوندهای داخلی تعیین می کند که سایت شما برای خزیدن چقدر خوب است.

برای بهبود این عامل ، سایت خود را برای جستجوگرها ساختار دهید تا از ایجاد میلیون ها URL که گیج کننده ربات ها و هدر رفتن بودجه خزیدن است جلوگیری کنید .

محتوا
صفحات کم ارزش ، محتوای قدیمی ، هرزنامه و محتوای تکراری ، بودجه ارزشمند خزیدن شما را از بین می برد.

اطمینان از وجود محتوای با کیفیت ، اصلی و با ارزش افزوده بالا در هر یک از صفحات باعث می شود تا خزنده ها مهمترین بخشهای سایت را از دست ندهند.

ناگفته نماند که حتی وب سایت هایی که حاوی محتوای هک شده و تهدیدهای احتمالی برای امنیت کاربر هستند ، جریمه می شوند و گوگل نمی خواهد وقت را برای خزیدن و نمایه سازی این صفحات تلف کند. ما همیشه توصیه می کنیم وب سایت ها را به روز کنید و CMS و افزونه های مربوطه را همیشه به روز نگه دارید!

نحوه تعیین بودجه خزیدن سایت شما
برای تعیین بودجه خزیدن سایت خود ، باید از Google Search Console استفاده کرده و به قسمت آمار خزیدن سایت خود دسترسی پیدا کنید

هر زمان که کاربر (یا ربات خزنده) به سایت شما دسترسی پیدا کند ، سرور شما یک گزارش ثبت می کند. این یک رکورد از تمام درخواست هایی است که سرور در یک بازه زمانی مشخص دریافت می کند.

گزارش های سرور حاوی داده های فوق العاده مفیدی است که می توانید برای بهبود طراحی و استراتژی وب سایت خود استفاده کنید.

برای به هدر نرفتن بودجه ی خزش،پیوندهای خراب ، خطاها و تغییر مسیرها را پیدا کنید ، مانند صفحات خطای 404 که ممکن است محتوای تکراری داشته باشند یا صفحاتی که از ساختار سایت شما جدا شده اند ، آنها را اصلاح کنید.
تغییر مسیرهای موقت 302 را با هدایت های ثابت 301 جایگزین کنید . تغییر مسیر 301 باعث می شود Google خیلی سریع صفحه را خزش کند


خطاهای کد وضعیت 400/500 را بلافاصله شناسایی و حل کنید.


با استفاده از برچسب rel = nofollow رباتها را از خزیدن برای محتوای تکراری منصرف کنید
محتوای کم ارزش یا تکراری را حذف کنید

درک بودجه های خزیدن و تجزیه و تحلیل ورود سرور یک گام حیاتی به سمت سئو بهتر است. شما نمی توانید بودجه خزیدن را یک شبه افزایش دهید ، اما می توانید از بودجه خزشی که گوگل به شما می دهد نهایت استفاده را ببرید


گوگل نشان داده است که بین قدرت صفحه و بودجه خزیدن رابطه قوی وجود دارد. هرچه ارزش یک صفحه بیشتر باشد ، بودجه خزیدن نیز بیشتر است. به زبان ساده ، برای افزایش بودجه خزیدن ، باید اقتدار صفحه خود را بهبود ببخشید.


انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰

افزایش سرعت سایت


چگونه سرعت وب سایت ها را بهبود ببخشیم

برخی از راه حل های توصیه شده اقدامات احتیاطی مفیدی برای افرادی است که درج مطالب در وب سایت (متن و تصاویر) را انجام می دهند در حالی که برخی دیگر به دانش فنی بیشتری نیاز دارند.

با ظهور اتصالات پرسرعت ، مانند فیبر نوری برای تلفن های ثابت یا 4G برای شبکه های تلفن همراه ، صحبت در مورد چگونگی بهبود سرعت بارگذاری وب سایت ممکن است یک مسئله ثانویه باشد. اما اینکه بتوان سریع مقدار زیادی داده (مثلاً با وضوح بالا ، فیلم یا عکس) بارگیری کرد ، یک چیز است و دیگر اینکه مرورگر را از لحظه فراخوانی سریع صفحه وب نمایش دهد چیز دیگر

سرعت بارگذاری صفحه همچنان یکی از ویژگیهای بارز وب سایتهاست و برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) بسیار اساسی است.

در این مقاله از لحاظ سئوی فنی به شرح راهکارهایی میپردازیم که موچب افزایش سرعت سایت و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و کاربران می شود

 

چرا یک وب سایت باید سریع باشد؟
بارگذاری سریع صفحات امکان استفاده بهتر از وب سایت را فراهم می کند ، در حالی که انتظار طولانی برای تجسم مطالب ، کاربران را از آن دور می کند .
موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، نیاز به سرعت وب سایت ها دارند در غیر اینصورت آنها را جریمه می کنند ، بنابراین باعث می شوند تا رتبه خود را در نتایج جست و جو از دست بدهند
یک صفحه وب سریع به کاربری که در وب سایت به مرور صفحات مشعول است اجازه می دهد تا در مصرف پهنای باند اینترنت صرفه جویی کند ، به ویژه هنگامی که با نرخ اینترنت تلفن همراه گشت و گذار می کند
بهینه سازی وب سایت به اندازه طراحی و محتوا مهم است.


برای درک اینکه چه عواملی بر سرعت سایت تأثیر می گذارد ، باید عناصر تشکیل دهنده یک صفحه وب را بدانید.

کد HTML که ساختار صفحه را تعریف می کند ،
CSS که طراحی را تعریف می کند ،
محتوای متنی ،
تصاویر و فیلم ها ،
javascript که به شما امکان می دهد ویژگی های پویا را اضافه کنید (به عنوان مثال اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی).
چه چیزی باعث کند شدن وب سایت می شود؟
CSS ، جاوا اسکریپت و تصاویر یا فیلم ها.
آنها پرونده های خارجی هستند که وقتی صفحه توسط مرورگر بارگیری می شود ، در صفحه قرار می گیرند. اغلب برخی از آنها در همان سرور وب سایت قرار ندارند.

تصاویر و فیلم ها
اینها عناصری هستند که بیشترین اندازه صفحه را تحت تأثیر قرار می دهند (در کیلوبایت)

اجزای جاوا اسکریپت
عناصر موجود برای افزودن عملکردهایی به سایت هستند اما می توانند بارگذاری صفحه را کند کرده و نمایش مطالب را به تأخیر بیندازند.

سرور
گر منابع سرور محدود باشند ، می توانند بر زمان پاسخ و در نتیجه سرعت بارگذاری صفحه تأثیر منفی بگذارند.

چگونه سرعت یک وب سایت را بررسی کنیم؟
ابزارهای مختلفی وجود دارد که به ما امکان تجزیه و تحلیل صفحات وب ما را می دهد و نشانگر مداخلات ما در سایت جهت بهینه سازی محتوای آن و در نتیجه کاهش زمان بارگذاری است. این سرویس ها خدمات آنلاین ، رایگان یا پولی هستند ، استفاده از آنها بسیار ساده است ، زیرا وارد کردن URL صفحه برای بهینه سازی و انتظار برای تکمیل تجزیه و تحلیل سیستم کافی است.

سه ابزار معروف برای این کار وجود دارد:

Google PageSpeed ​​Insight
تست سرعت وب سایت Pingdom
GTmetrix
اما مرجع اصلی به دلایل واضح PageSpeed ​​Insight گوگل است : اگر در این آزمون نمره بالایی کسب می کنید ، مطمئن می شویم که Google به دلیل سرعت بارگیری صفحه ما را جریمه نمی کند. بدیهی است که قرار گرفتن در موقعیت های برتر نتایج به عوامل مختلفی بستگی دارد و سرعت سایت فقط یکی از آنهاست.

سرعت صفحه وب را بهبود ببخشید
پس از وارد کردن URL صفحه ای که می خواهیم آزمایش کنیم ، Google PageSpeed ​​Insight خلاصه ای از پیشنهادات را به ما ارائه می دهد و از 0 تا 100 نمره ای به صفحه اختصاص می دهد. نمره بالاتر از 80 در حال حاضر نمره خوبی است ،


بهینه سازی تصاویر به منظور افزایش سرعت سایت
همانطور که در بالا ذکر شد ، تصاویر به طور کلی عناصری هستند که به افزایش قابل توجه وزن صفحه وب کمک می کنند. در وب سایت های امروزی استفاده زیادی از تصاویر اغلب بزرگ وجود دارد ، بنابراین بهینه سازی آنها مهم است.

عکس ها یا تصاویر خیلی بزرگ را در سایت قرار ندهید

همه برنامه های ویرایش عکس به شما اجازه می دهند تا درصد فشرده سازی را انتخاب کنید. بدون کاهش کیفیت عکس ، می توانید وزن تصویر را 30-40٪ کاهش دهید .


پس از بارگیری محتوای اصلی ، مرورگر شروع به نمایش صفحه می کند ، اما اگر اولویت با فایل های javascript و css باشد ، منتظر بارگیری این پرونده ها می شود و نمایش آنها را به تأخیر می اندازد. Google توصیه می کند بارگذاری پرونده های خارجی را با اولویت دادن به محتوا به تعویق اندازد

برای انجام این بهینه سازی ، می توان تماس های پرونده های CSS و Javascript را به پایین صفحه منتقل کرد


از حافظه پنهان مرورگر استفاده کنید
مرورگر پس از بارگیری تمام اطلاعات صفحه ، تمام پرونده ها (css ، javascript ، تصاویر و غیره) را در حافظه نهان خود ذخیره می کند. اگر در مدت زمان کوتاهی مجدداً همان صفحه را نمایش دهیم یا صفحاتی را با فایلهای مشترک (مانند تصاویر ، پرونده های CSS یا Javascript) نمایش دهیم ، مرورگر با بازیابی مطالب موجود در حافظه پنهان ، از بارگیری مجدد همه مطالب جلوگیری می کند ، بارگیری وقتی حافظه پنهان پاک شد ، دفعه بعد که وارد سیستم می شوید ، همه پرونده ها بارگیری می شوند.

از طریق قوانینی که می توانیم وارد کنیم .htaccess فایل موجود در ریشه سایت (در مورد میزبانی لینوکس) ، می توان زمان های نگهداری فایل ها را در حافظه پنهان مرورگر مدیریت کرد. با اختصاص محدودیت های طولانی مدت ، بارگذاری سایت را برای همه کاربرانی که به طور مکرر از آن بازدید می کنند سریع تر خواهیم کرد.

برای انجام این کار ، شما باید بدانید که چگونه از نرم افزار FTP برای دسترسی به میزبانی وب استفاده کنید. پرونده .htaccess یک فایل متنی است اما اشتباهات انجام شده در هنگام اصلاح می تواند منجر به سو عملکرد وب سایت شود ، بنابراین مهم است که همیشه قبل از هرگونه مداخله از سایت پشتیبان تهیه کنید.

اینها قوانینی است که برای این منظور می توانید در پایین پرونده .htaccess قرار دهید:


# Enable expirations
ExpiresActive On
# Default directive
ExpiresDefault “access plus 1 month”

# Set up caching on media files

ExpiresDefault A29030400
Header append Cache-Control “public”

# Set up caching on media files

ExpiresDefault A604800
Header append Cache-Control “public”

# Set caching on commonly updated files

ExpiresDefault A604800
Header append Cache-Control “proxy-revalidate”

# Force no caching for dynamic files

ExpiresActive Off
Header set Cache-Control “private, no-cache, no-store, proxy-revalidate, no-transform”
Header set Pragma “no-cache”

 

5. HTML را به حد اقل برسانید
این عملیات توسط سازنده وب سایت انجام می شود و شامل به حداقل رساندن کد HTML با حذف تمام محتوای غیر ضروری ، مانند فضاهای سفید مورد استفاده برای ترازبندی کد و نظرات HTML است.

ابزاری وجود دارد که به شما امکان می دهد کد را به حداقل برسانید و همچنین برای کاهش فایل های CSS یا Javascript نیز مناسب هستند ، با متوسط ​​30-40 درصد صرفه جویی در وزن هر فایل:

https://htmlcompressor.com/compressor/


همچنین CSS های مختلف را می توان در یک فایل واحد ادغام کرد ، به منظور کاهش تماس با فایل های خارجی که مرورگر هنگام بارگذاری صفحه باید انجام دهد.

Javascript را به حداقل برسانید
برای پرونده های جاوا اسکریپت می توانیم همان عملی را که برای CSS نشان داده شده است انجام دهیم: به حداقل رساندن و ادغام پرونده ها.

فشرده سازی را فعال کنید
فعال کردن فشرده سازی ، سرور را مجبور می کند قبل از ارسال فایل ها به مرورگر ، همه پرونده ها - مانند zip - را فشرده کند ، که پس از دریافت بسته ها را باز می کند. با این کار می توانید KB ارسال شده و زمان لازم برای بارگذاری صفحه وب را کاهش دهید. همچنین در این حالت می توانید قوانینی را به پرونده .htaccess که در زیر لیست شده اضافه کنید:


# Compress HTML, CSS, JavaScript, Text, XML and fonts
AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/vnd.ms-fontobject
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-opentype
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-otf
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-truetype
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-ttf
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE font/opentype
AddOutputFilterByType DEFLATE font/otf
AddOutputFilterByType DEFLATE font/ttf
AddOutputFilterByType DEFLATE image/svg+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE image/x-icon
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
AddOutputFilterByType DEFLATE text/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml

 


برخی از پرونده های خارجی مانند فایل های Javascript را روی سرورهای با کارایی بالا (CDN) قرار دهید تا زمان بارگیری کاهش یابد.

از هاست های ارزان قیمت استفاده نکیند

این ها تنها بخشی از راهکارهای مربوط به سئوی فنی بود ک برای افزایش سرعت صفحه میتوان از آن استفاده کرد و به نتیجه ی مطلوب رسید

انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما